Supermarktspecialist

specialistlogo.png
Afbeelding
Unknown.jpeg

PLUS gone wild

Geplaatst op 24 december 2016 om 10:30 door Pascalle van Engelen

364 keer gelezen

PLUS vindt dat het goed gaat; zij hebben de titel van beste wijnsupermarkt, er zijn hoge ogen in het kerstrapport en er is sprake een constante groei. Dit bereikte succes bleef verborgen voor de consument. Hier wil PLUS een verandering in brengen door de bescheidenheid loslaten. Peter van Mourik, interim PLUS Retail, benadrukt dat deze verandering plaatsvindt “zonder door te slaan naar arrogantie”.

Door middel van de nieuwe winkel in Abcoude, gemaakt in samenwerking met designbureau VBAT en communicatiebureau JWT, probeert PLUS hun nieuwe concept uit te rollen. De bestaande sterkte punten worden geaccentueerd bij dit nieuwe concept. Deze liggen vooral op het gebied van eten en drinken Dat sluit bovendien naadloos aan bij de huidige consumententrends, concludeert Van Mourik. “Die zijn in toenemende mate op zoek naar gemak, maar ook naar kwaliteit. Ze willen wel goed eten, maar kunnen steeds minder goed koken.”

De resultaten van de winkel in Abcoude zijn boven verwachting. De PLUS briljant 2.0 formule zal in de loop van 2017 uitgebreid worden met vier tot vijf extra testlocaties. Na een jaar zullen de resultaten geëvalueerd worden om te kijken of een verdere uitbreiding rendabel is. Als dat zo is, zullen alle 260 PLUS-vestigingen overgaan op het nieuwe PLUS briljant 2.0 concept.

Reageren