Supermarktspecialist

specialistlogo.png
Afbeelding
Unknown.jpeg

Nieuw kanaal voor gerichte folderverspreiding: Kiesjefolders.

Geplaatst op 19 december 2016 om 10:19 door Joeri Vermeer

726 keer gelezen

Naar succesvol Deens voorbeeld zal er begin 2017 een nieuw distributiekanaal voor het verspreiden van folders worden opgestart en gepilot in Amsterdam. Op www.kiesjefolders.nl stelt de consument haar eigen folderpakket samen met alleen zijn of haar favoriete folders. Wekelijks wordt dit eigen folderpakket bezorgd door Sandd.







Voor retailers is dit een buitengewoon interessante pilot, alleen al omdat men nu consumenten kan bereiken met de folder die je normaliter met huis-aan-huis vanwege de nee-sticker niet bereikt. Daarnaast is het concept interessant met het oog op de komst van de opt-in Ja/Ja-sticker. In de pilotperiode zal worden toegewerkt naar ca. 15.000 gebruikers in Amsterdam.
Tegen een zeer aantrekkelijk tarief kunnen retailers met met hun folder deelnemen en krijgen zij ook inzicht in het effect van hun folder en van het nieuwe distributiemodel.
Inmiddels hebben meerdere grotere merken toegezegd te gaan deelnemen aan de pilot. Initiatiefnemer Aldo Breed: "Als bewuste consument maar ook als ervaren retailer ben ik heel benieuwd naar de uitkomst van de pilot. Gezien de resultaten in Denemarken verwacht ik veel deelname zowel de retailers als van consumenten."

Voor meer informatie kijk op de website www.kiesjefolders.nl.


Reageren