Supermarktspecialist

specialistlogo.png
Afbeelding
Unknown.jpeg

PLUS promoot geen ongezonde producten meer met kindermarketing

Geplaatst op 11 juli 2016 om 10:09 door Joeri Vermeer

481 keer gelezen









HAARLEM - PLUS neemt de verpakking van ongezonde huismerkproducten ingrijpend onder handen.


Tegenwoordig heeft één op de zeven Nederlandse kinderen onder de dertien jaar overgewicht, dit is een schokken feit. Vaak worden ongezonde producten gepromoot met aantrekkelijke, speelse figuren die kinderen aanlokken om de producten te kopen. PLUS komt in actie en gaat haar huismerkverpakkingen aanpassen. In de toekomst geen vrolijke beien meer op de honing ringos of een leeuw op de chip sticks. Het doel van PLUS is om kinderen op de gedachte te brengen dat gezonde tussendoortjes ook net zo lekker zijn! En natuurlijk veel gezonder!

Aanmoedigen
Buiten dat PLUS haar eigen huismerkartikelen gaat aanpakken, worden leveranciers ook aangemoedigd om de verpakkingen van de producten aan te passen om te helpen met het realiseren van het doel.

Reageren